Alla intressen
iFokus
Annons:
Etikettallmänt-om-camping
Läst 3104 ggr
Imasy
8/3/15, 1:04 PM

Det här med tält och kaffe....

Hur har ni som tältar löst det med kaffet? Har trangiakanna men det är det där sullet med sumpen jag gärna vill ha bort. Silen funkar inte och filtrena spricker. 

Hur gör ni? Eller springer ni och köper kaffe?

Annons:
Maria
8/3/15, 1:08 PM
#1

Vi brukade köra med kokkaffe när vi campade. Helt perfekt.

Annars finns ju varianten snabbkaffe om man vill.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

VildaVittra
8/3/15, 1:09 PM
#2

Sumpen åker i bottnen om man häller en skvätt iskallt vatten i pannan när kokkaffet är klart.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
8/3/15, 1:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Detta har jag bara testat med te men det kanske funkar med kaffe också

ta en grankvist (fråga först) och stoppa den i pipen (förutsatt att den där triangiapannan har pip, det vet jag inte kom jag på)

l'm back

MagArne
8/3/15, 1:16 PM
#4

En finmaskig te-sil som man häller kaffet genom är bra att ha om man inte orkar vänta på att sumpen har sjunkit till botten.

Imasy
8/3/15, 1:39 PM
#5

Snabbkaffe tycker jag är så äckligt att jag hellre är utan ;) En finmaskig tesil skulle fungera, bara jag hittade en. Har letat som en tok (med glasögonen på) men går bet, så om någon kan tipsa om en butik vore jag tacksam ;D

VildaVittra
8/3/15, 1:42 PM
#6

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
tlover
8/3/15, 1:45 PM
#7

#6 Förrädare 😉 (obs skämt)

#5 Har du ett dollarstore i närheten, dom har.

l'm back

VildaVittra
8/3/15, 1:46 PM
#8

#7 Tog första bästa. 😊 Har du tesilar?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
8/3/15, 1:48 PM
#9

#8 Nej inte än så jag får ju skylla mig själv. Men jag funderar på att ta hem för att ha ett helt "kit".

l'm back

tlover
8/3/15, 1:48 PM
#10

#8 Nej inte än så jag får ju skylla mig själv. Men jag funderar på att ta hem för att ha ett helt "kit".

l'm back

MagArne
8/3/15, 1:48 PM
#11

En tesilsklämma duger utmärkt annars. 
http://www.tekungen.se/tesilar/tetang-med-nat-stor-6-5-cm

Imasy
8/3/15, 1:53 PM
#12

Ska kolla in Dollarstore nästa gång jag far till grannstaden i ärende :)

Upp till toppen
Annons: