Alla intressen
iFokus
Annons:
Etikettallmänt-om-camping
Läst 15224 ggr
AilyAdams
2015-07-24 19:08

Elektrisk Kylbox

Vi tältar och möjligheten att frysa kylklampar på campingarna försvinner mer och mer, så nu funderar vi på att köpa en 12 v kylbox.

Vad jag undrar är följande:

1 - Vilka möjligheter har jag att koppla in en sådan kylbox på en el-plats på en camping?

2 - Hur länge kan den vara kopplad till en parkerad bils batteri utan att ladda ur det helt?

 **************************
Heter det De eller Dem?

Annons:
Imasy
2015-08-03 13:02
#1

Jag kollade på den varianter vi säljer på jobbet ( mobicool) och det står inget där heller. Ska jobba i övermorgon, kan höra om någon vet där. Annars kontaktar du Dometic som gör dem.

AilyAdams
2015-08-03 17:15
#2

#1 Tack! 👍

 **************************
Heter det De eller Dem?

Imasy
2015-08-05 21:07
#3

Vi kollade på den stora (grå) mobicoolen, och den drar 8watt. Det beror alltså helt på hur bra batteri du har, men min kollega gjorde en jämförelse med att om du skulle stå med parkeringsljus på så drar det ca 20 watt runt om om man har en äldre bil.

Tanken är väl egentligen att man ska ha den inkopplad under färd, men som sagt, beroende på hur bra batteri du har avgör det tiden du kan ha den inkopplad.

Bighoj
2015-09-18 01:40
#4

Finns ju batterivarnare som bryter strömmen ifall batteriet börjar krokna så att du är säker på att få igång bilen.

Davbjo
2016-08-18 12:48
#5

Vi har en väldigt stor kylbox på 45 liter, den drar 60-70 watt och kan utan problem kopplas in på en elplats när man  är på camping. Vet inte exakt hur länge bilen pallar att dra den när motorn är avstängd, men den har stått åtminstone två timmar utan några som helst bekymmer. Guld värt att ha när man är ute och åker runt!

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Upp till toppen
Annons: