Alla intressen
iFokus
Annons:
Etiketttält
Läst 3612 ggr
nelleeh
2015-06-13 17:08

Mens i Fjällen

Nästa vecka (21/6) ska jag till fjällen i en vecka tillsammans med en stor grupp vänner.  Vi kommer sova i tält och kommer antagligen bara stanna vid ställen med toalett ungefär en gång. Jag har inte fått min mens på 1,5 månader nu vilket gör att jag inte har en aning om när den ska komma.  Den är oregelbunden ibland vilket gör allting jobbigare.  Jag vet inte vad jag ska göra ifall jag får den under tiden jag är i fjällen.  Nu veckan före ska jag på ett ridläger så det skulle inte passa om den kom nu heller, även om jag skulle föredra att ha den nu istället för i fjällen. Jag vet att det finns piller för att skjuta på mensen men jag antar att de inte skulle funka då jag inte vet säkert om den kommer komma eller inte.  Jag använder även binda vilket jag antar inte direkt hjälper. Har någon tips eller idéer om hur jag ska göra ifall jag har mens under vandringen. Vill gärna veta ifall problemet uppstår.

Annons:
smellcaramell
2015-06-13 17:13
#1

Är bara att göra som när du har mens i vanliga fall! Du kommer ju behöva kissa även om ni inte har tillgång till toalett så är ju bara att byta binda då :) Hade själv mens när vi var i skogen och tältade med skolan och där fanns det inte heller toalett osv, men man får ju ändå gå ut och kissa :)

Stephanie
2015-06-13 17:18
#2

Menskopp och våtservetter kanske? 🙂

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

nelleeh
2015-06-13 17:35
#3

#1 Tack för svaret :)

Det jag har mest ångest för är nästan vad jag ska göra med de gamla bindorna. Antar att jag typ får lägga dom i hundbajspåsar eller något liknande och sen i en större påse. Kommer detta börja lukta?

smellcaramell
2015-06-13 18:58
#4

ni kommer ändå behöva kasta mat/förpackningar o sånt någonstans-inklusive toapapper, så då kastar ni väl allt det tillsammans skulle jag tro, dock är jag inte en så van campare, mest varit på festivaler, ute med skolan och så. Sedan är ju bindor brännbara så de går ju att elda upp om ni gör upp eld :)

nelleeh
2015-06-13 21:11
#5

#4 Vi kommer att bära allt skräp med oss hela veckan.

Nosen
2015-06-22 12:56
#6

Jag körde med våtservetter och bindor. Sen la jag i hundbajspåsar. Det funkade för mig men var bara ute två nätter också…

Annons:
Upp till toppen
Annons: