Alla intressen
iFokus
Annons:
Etikettrecept
Läst 3166 ggr
Imasy
2015-06-09 00:30

Billig frystorkad mat?

Är det någon som kan tipsa på märke/butik som har frystorkad mat till vettigt pris? 

Nu tänker jag alltså på de färdiga maträtterna och inte typ pastasås från Willys.

De jag har hittat har legat runt 60-80 kr, och det blir ju skapligt dyrt om hela familjen på fem pers ska ha två varma mål mat om dagen.

Annons:
VildaVittra
2015-06-09 01:32
#1

I nätbutiker med militärt överskott kan du komma billigare undan. 

Annars är det inte svårt att torka mat själv och ta med sig, man sparar många slantar på det. 

Sedan finns det ju dom klassiska vandringsrätterna där man använder enkla ingredienser som du kan köpa i en vanlig affär som lappskojs (potatismospulver och torkat kött), pannkakor (blanda mjöl, salt och pulvermjölk i en påse, ta med ägg(håller i månader i rumstemperatur)), pasta med makrillsås (vanlig pasta och en burk makrill i tomatsås), pasta med korv och ostsås (pasta, ölkorv och mjukost på tub), omelett (äggen igen, valfri fyllning), linssoppa (röda linser, tomatpuré på tub, en buljongtärning).

Det finns hur många som helst möjligheter, jag skulle själv aldrig frivilligt äta frystorkat, det är något man använder om man ska vara borta från civilisationen i flera veckor och kånka allt i ryggsäcken.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: