Alla intressen
iFokus
Annons:
Etikettcampingplatser
Läst 2882 ggr
Gunlog
7/13/14, 1:58 AM

Dragsö Camping Karlskrona

Fick i 40-årspresent en campingtripp till Dragsö Camping i Karlskrona. Det var en mycket fin camping med härlig natur och trevligt folk. Minigolfen var rolig så vi spelade ett antal gånger.

Tyvärr finns det några minus på denna campingen. 5 kronor för 3 minuters dusch. Det skulle man kunna leva med om duscharna hade blivit städade någon gång. Det finns inga duschdraperier heller så kläderna och skorna blir våta när man duschar. Minuspoäng även till disken. Det var kö till diskmaskinerna hela tiden och jag som gärna diskar för hand gjorde så där också. …i kallvatten. Det finns inget varmvatten att handdiska i, utan endast en kran med kallvatten. Handdiskrummen var inte fräscha alls.

Stort plus är bland annat aktiviteter. Tipsrundor, jättefin lekplats (som vi bodde granne med), fina sandstränder, bra planering av området, fina stugor…

Ännu mer plus för oss: inga mygg alls! Vår son är hyperallergisk mot myggor och han fick inte ett enda stick!

Jag vill ge denna campingen 3 av 5 i betyg.

Snart ska vi till Saxnäs på Öland. Skriver en trudelutt om den när jag har varit där.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
Honestyisdead
7/21/14, 12:31 AM
#1

Jag hade aldrig besökt en camping som tar betalt för dusch.

Gunlog
7/24/14, 4:42 PM
#2

Det är mer och mer vanligt, Hera. För att man inte ska slösa på vattnet, som det heter…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Honestyisdead
7/24/14, 6:18 PM
#3

#2 Då får jag kolla noggrant om jag ska campa igen. Kommer som sagt inte betala för dusch om det inte är en high tech med ånga och liknande.

Upp till toppen
Annons: