Alla intressen
iFokus
Annons:
Etikettrastplatsen-ot
Läst 1193 ggr
Gunlog
2014-02-03 22:11

Sweden Rock camping

Japp. Jag är "en sådan"… En som åker till Sweden Rock, sätter upp husvagnen, öppnar en cider, tittar på folk och lyssnar på musiken. Det finns de som säger att de ALDRIG skulle få för sig att ställa upp sin husvagn på ett sådant ställe. 33 tusen besökare per dag i snitt… Många är onyktra… Men aldrig att det har kommit en enda skråma på vår husvagn där och vi bor mitt i smeten, så att säga. Där finns ingen el och vatten får man hämta långväga, om man har otur. Där ställer man upp sina vagnar på åkrar runt om själva festivalområdet. Man pratar med sina grannar som om man känt varandra i alla år. Man ställer upp borden och stolarna ihop så man sitter tillsammans och käkar middag eller tar några öl/cider/vatten och pratar om allt och lite till. Man håller utkik på varandra saker och varandras vagnar. Det behövs inte frågas om, det är liksom en oskriven regel. Det gäller att planera både mat, kläder och, framför allt gas och extra batteri till husvagnen för man har inte tillgång till laddning av batteriet eller att fylla på gasen. Då får man köra iväg en längre sträcka och det gör man inte när man väl har parkerat vid ankomsten. Vi har alltid samma mat med oss för det är enkelt och gott; köttbitar med champinjoner, paprika & lök som steks tillsammans. Till det har vi grill-potatissallad och bröd som vi sköljer ner med vars en öl. Vi har även med hamburgare, -bröd, dressing, sallad & ketchup samt några varmkorvar att koka om vi blir sugna. Ett måste till på festivalen är matjessill med kokt potatis, gräddfil & gräslök. När man är på Sweden Rock så börjar dagens musik klockan 12 och slutar klockan 02 på natten. Det krävs mycket energi för att orka med all musik så vi äter även inne på området. Där finns allt från langos & kinamat till fläskfilé med pommes… Men det är bara så roligt att åka dit. Nej, jag är absolut ingen som dricker mycket alkohol. Jag har mer roligt utan… Men när man kommer dit så finns det absolut ingenting att göra mer än att bara vara, det sociala med allt folk och musiken. Där finns inga måsten, bara vara den man är varken mer eller mindre. Ja, Sweden Rock här inne på camping är lite OT, men jag ville ändå berätta… ;-) Det ligger mig varmt om hjärtat. Det låter negativt, men Sweden Rock är den enda tiden på ett helt år som vi är barnlediga och vi har en son på 8 år. När vi åker dit så säger sonen Jippi! Då blir han bortskämd som aldrig förr… Hihihi! Och Sweden Rock är nog det enda stället där man ser 65-åringar stå och digga till musiken med sina barnbarn som är klädda för kvällen med nitar och läder… Vår son vill följa med dit någon gång, men det blir inte förrän han är 13-14 år. Det är ingen plats för småbarn att vara på. Det är dyrt att åka dit och tillbringa 3-4 dagar med fullt ös i högtalare till höger och vänster, men det är det värt. Sambons dotter och hennes sambo ville komma dit och se ett band. De köpte endast vars en endagsbiljett. Men de ville inte åka hem när de väl kommit dit. De har varit ute på mycket, de två, men Sweden Rock är lika stort som att åka till Florida. Har ni funderingar på att åka dit så gör det. Tveka inte, utan bara åk… Det är värt varenda krona… (Reservation för ev stavfel, men jag skriver i mobilen)

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
Sploutt
2014-02-03 22:22
#1

Det låter UNDERBART! Jag har varit på sweden rock två gånger, enbart haft campingbiljett. Haft skitkul!

Gunlog
2014-02-03 23:16
#2

Visst har man kul där! Allt folket runtomkring, atmosfären, musiken, och även vädret…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Upp till toppen
Annons: