Alla intressen
iFokus
Annons:
Etikettatt-campa-med-djur
Läst 3476 ggr
[jnfr]
7/28/13, 2:22 PM

Fiskesemester med katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag och min sambo uppskattar små campingsemestrar. Nu har vi nyligen skaffat katt med plan att försöka få med henne på många resor. För några veckor sedan var vi på fiskesemester i Jämtland. Katten fick följa med, och stortrivdes. Visserligen hade vi hyrt stuga. För se hur det ter sig en annan gång i tält eller bil.

Annons:
[jnfr]
7/28/13, 2:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

:)

[jnfr]
7/28/13, 2:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag är väl medveten om att varken katt eller människa har flytväst på denna bild. Aj aj.

Vixxen
7/28/13, 4:42 PM
#3

Vår huskatt älskar att bo i tält!

[jnfr]
7/28/13, 7:48 PM
#4

Kul! Har ni kattlåda med er, eller kissar katten i det fria?

Vixxen
7/28/13, 8:24 PM
#5

Vi hade kattlåda i bilen eftersom hon är innekatt och mest van vid det.

Väldigt mysigt tyckte hon att det var att sova i tält! Hon är lite äventyrlig av sig! Har varit upp till Skulegrottan och toppen av Skuleberget! Väl uppe var hon törstig och i toppstugan hade de aldrig haft besök av en katt förut! Sen åkte vi linbanan ner vilket hon tyckte var oerhört spännande! Så mycket att se!

[jnfr]
7/29/13, 11:35 AM
#6

Det låter jättekul! Har du några tips eller erfarenheter att dela med dig av? På en sån vandring, har ni en speciell väska eller ryggsäck att bära katten i?

Annons:
Vixxen
7/29/13, 5:04 PM
#7

Att alltid ha vatten med sig i PET-flaskor. Se till att ta kisspauser när ni åker längre sträckor. 

Vår huskatt är duktig att gå i sele och van sen hon var liten så mestadels har hon knatat på själv, men vi har alltid en ryggsäck typ Kånken som hon får åka i om hon blir trött. Hon har alltid sele på sig i ryggsäcken också ifall hon får för sig att hoppa ner och gå själv.

Lumina - 留美奈
7/29/13, 7:56 PM
#8

Åh, så mysigt! 👍

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Anna4077
7/31/13, 1:32 AM
#9

Vi har med oss våran hamster nu när vi är ute med husvagnen :) det funkar fint förutom när han är uttråkad och springer mycket i hjulet så vi inte kan sova :p

Anna och taxen Max

Lavine
9/5/13, 1:25 PM
#10

Skoj att se! Har ingen direkt campingerfarenhet med katt, förutom att vi bor i husvagn på semestrarna, uppställd i ett stugområde.

[MyCassie]
9/20/13, 7:50 PM
#11

Vi brukar resa runt/vandra med vår katt (och hund). Har en kattväska man kan bära katten på magen eller ryggen, det är som en transportbur fast i ryggsäcks form, och en hopfällbar kattlåda som är hur praktisk som helst. Våran katt har följt med sen kattunge så han är så van vid ett äventyrsliv.

nakenkatt
3/8/14, 1:57 PM
#12

jag är kattuppfödare och har haft upp till sex katter med.Iga problem alls.men vi hr med massa utrustning om stort förtält, stora klösträd, massa katt bäddar mm mm. men sedan stannar vi påplatsen ett par veckor. På kvällarna tar vi romenader i selarna vilket väcker stor glädje hos många grannar. mina nakenkatter har tex varit med och firat midsommar vid hjo ett antal år nu,iklädda sommarkostymer.

Upp till toppen
Annons: