Alla intressen
iFokus
Annons:
Etikettsemestertips
Läst 3655 ggr
FruJag
2/20/13, 11:48 PM

Vart ska du Campa i sommar?

hej där!

Även om det känns långt borta nu i snön så närmar sig våren med stormsteg.

Och efter våren kommer sommaren.

Har ni hunnit planera in någon campingsemester ännu`?
Vart ska ni?

Låt oss alla drömma om sommaren lite tillsammans! :)

Och för all del, låt oss alla ta del av lite tips på bra platser!

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

Annons:
FruJag
2/20/13, 11:50 PM
#1

Kan ju tillägga att vi i vår familj inte har någon semester inbokad. Dock är vi nog lite sugna på en ny gotlandstur. Men då vågar vi nog inte ta tältet utan isåfall får vi nog hyra stuga eller så. En 1åring o en 2.5 åring i tält känns just nu lite overkill.

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

jazza
2/26/13, 1:30 PM
#2

Förutan camping - gillar vi att fiska !😎

Så vi ska utforska  Sveriges fiskeställen!

Vi tar gärna emot tips på campingar , nära fiskevatten..

nakenkatt
2/27/13, 11:10 AM
#3

Söderköping är på förslag till sommarsemestern.premiärturen går nog till Hjo som vanligt,påskhelgen enl. tradition.

FruJag
2/27/13, 1:46 PM
#4

#2, ska klura på det! :) #3, då är det snart dags för premiärtur då :)

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

Mona22
3/5/13, 12:34 PM
#5

Vi ska låna en kompis vägsnigel och kommer ta en vecka på öland, några dagar i ullared (shopping!😂) och några dagar i skåne för att hälsa på mina syskon. Ev till Arvika sen i höst.

nakenkatt
3/5/13, 12:56 PM
#6

ja du ullared är ett måste i sommar.de påstår det ska bli 13 grader kallt i påsk om man nu ska tro allt.Då blir det nog ingen camping,alldeles för kallt för katterna.

Annons:
uska
3/9/13, 10:18 PM
#7

Vi åker upp till Kiruna och går Kungsleden med tältet i packningen. Camping efter leden ca 7 nätter!🤪

FruJag
3/9/13, 11:23 PM
#8

#7, spännande! Det skulle jag med kunna tänka mig! Men inte med barnen nu när de är små. Så tuff är jag inte :)

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

[Razor197]
3/21/13, 5:09 PM
#9

Öland 🙂

IdaStranne
3/29/13, 7:47 PM
#10

Hela v. 31 åker jag, med familj + 1 kompis till Böda Sand Camping på Öland för 4 året i rad! Självklart följer min Chihuahua med oss. Ska bli jätte kul!

Är det några andra som ska dit? isf, när?

MVH en djur o kramgalen Ida Galen
lifewithapaw.blogg.se - Bloggar om djur, natur, fotografering och mitt iv

Medarbetare på Bortskänkes och Chihuahua

lillolga
4/1/13, 3:00 PM
#11

Tar gärna emot tips på bra camping där de är barn vänligt. Barnen född 11 och 13 samt där våran Bullmastiff kan följa. Vi bor i Edsbyn Hälsingland och vill helst inte åka allt för långt. Stenö eller Orsa har vi funderat på. Erfarenheter av dom??

nakenkatt
4/4/13, 8:51 AM
#12

#11 å en bullmastiff jag blir alldeles sjuk.va kul att han hänger med på camping!! jag vill också ha en sån,men min man tycker det räcker med ett halvt dussin katter på semestern.

[Marie68]
4/4/13, 2:35 PM
#13

Det blir Västervik över midsommarhelgen, sen funderar vi på västkusten lite senare.

Annons:
Gittan
4/4/13, 4:17 PM
#14

Vi gör väl som vi alltid brukar. Åker runt till svenska djurparker.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld


pv60
4/7/13, 9:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Rundtur på Frösön/Ösersund/Jämtland i stort. Släktbesök i Östergötland.

Korta turer hemikring, med husvagn efter en bil och båt efter den andra, på jakt efter en avskild idyll med plats utan annat folk där hundarna kan vara lösa.

nakenkatt
4/8/13, 3:56 PM
#16

#15 va mysigt han ser ut att ha där inne i husvagnen.En toppenbild!!!!!

FruJag
4/8/13, 7:29 PM
#17

#15, Låter som en kalassrmester :) Kul med bild!

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

[julatopp7018]
4/12/13, 10:20 AM
#18

Tar tältet med mig och besöker Stockholms skärgård.

FruJag
4/12/13, 10:31 AM
#19

#18, Trevligt med tält i skärgården!

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

[julatopp7018]
4/12/13, 10:33 AM
#20

#19 Ja jag har en del favoritplatser som jag besöker varje år.

Annons:
nakenkatt
4/12/13, 6:35 PM
#21

#20 ja visst är det mysigt att återvända till platser man känner till och som man trivs bra på.

Frida
5/23/13, 2:20 PM
#22

Förra årets spontancamping i Gränna med cykling på Visingsö gav mersmak så nu planerar vi nästa minisemester över nationaldagsledigheten. Planen är att låta bilen stå hemma och bara ta oss fram med våra cyklar så det blir ju inte överdrivet långt ifrån hemorten Göteborg. Just nu funderar vi på vad för tält vi ska köpa (lånade ett gammalt åbäke sist och det gör vi inte om!) och huruvida vi vågar tälta a la allemansrätten eller om vi fegar ut och tar in på en campingplats.

I mitten på juli blir det en natt i tält någonstans på östkusten i samband med en mindre gemensam semester med sambons familj. Därefter får vi se. Är nästan halvvägs genom min första graviditet så att sova i tält, även om det är på madrass, lär ju inte vara allt för bekvämt ju längre tiden går.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Adalissa
5/23/13, 2:53 PM
#23

Jag skall ut till vårt ställe mitt i skogen och tälta så ofta det går, tillsammans med make och vovve. Lite lösa planer på att tälta på Salusand, Skokloster och Ivö finns också. Även att gå en vandringsled med en eller två övernattningar. Man får se hur sommaren blir och vad som händer runt omkring 🙂

/Ada
-----------------
Hemma hos mig bor två marsvin, två katter och en massa dammråttor
Blogg: http://blogg.vk.se/camilla

Lumina - 留美奈
6/13/13, 9:26 AM
#24

Vi åker till Italien i början av juli, men barnen har haft önskemål om Liseberg i år, så vi har lite funderingar på att åka några dagar till Bohuslänskusten innan skolstarten och sen stanna två nätter i Gbg på vägen hem för att besöka Liseberg.

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

IdaStranne
6/13/13, 7:26 PM
#25

#24 Göteborg .. Mina hemmatrakter ju ;) trevligt. Då får ni inte glömma det nya kaninlandet på Liseberg som är nytt iår

MVH en djur o kramgalen Ida Galen
lifewithapaw.blogg.se - Bloggar om djur, natur, fotografering och mitt iv

Medarbetare på Bortskänkes och Chihuahua

nakenkatt
6/14/13, 12:02 PM
#26

vad är kaninlandet??

Frida
6/14/13, 1:49 PM
#27

#26 Nytt område för barn inne på Liseberg.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
nakenkatt
6/14/13, 3:27 PM
#28

Aha jag tänkte på alla mina barnbarn,ska kanske ta med några stycken och åka till Lisseberg i sommar.

FruJag
6/14/13, 11:17 PM
#29

#28, det låter mysigt!

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

FruJag
6/14/13, 11:18 PM
#30

#24, Åh italien! Det är ett av mina drömresemål :)

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

Lumina - 留美奈
6/15/13, 6:53 AM
#31

#30 Ja, Italien är ett mycket vackert land, det jag har sett. Detta blir första gången som jag reser till Ligurien. Har varit i den nordvästra delen tidigare, bland annat i och utanför Venedig, Trieste, Como- och Gardasjön. Det har dock varit svindyrt att campa där. Tror det är billigare med camping längre söderut och på mindre turiststinna platser.

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

FruJag
6/16/13, 12:27 PM
#32

#30 :) låter mysigt! Kan du inte dela med dig av en reseberättelse sen när du är hemma igen?

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

Upp till toppen
Annons: