Alla intressen
iFokus
Annons:
Etikettcampingplatser
Läst 2152 ggr
Frida
2012-08-05 13:07

Förstagångscampare

Nja, har ju bott i husvagn några gånger när jag var yngre både sommar- och vintertid. Men nu funderar jag och killen på att bara åka iväg någonstans för några få dagar (en natt eller två) i slutet av nästa vecka och vi fastnade för Gränna och Visingsö. "Perfekt tillfälle att tälta!" tänkte vi när vi hittade Grännastrandens camping och det utlovats regnfritt väder. Men så dök det upp några frågor och jag blev inte lite glad att se att det då fanns en Camping i Fokus. Så nu har jag några frågor till er innan jag börjar trakassera campingreceptionen:

Någon som kan berätta mer om campingkortet, camping.se klockar bara ut hela tiden så jag kan inte läsa mer där. Måste vi ha varsitt kort för att få bo på campingen eller räcker det att en av oss har det? Någon som har i huvudet vad för användbara förmåner som ingår?

Det är olika priser för tältare med och utan bil. Vi kommer ha bil med oss men den behöver vi inte ha på området utan kan ställa på parkeringen som finns utanför. Är det ändå priset "med bil" som gäller för oss tror ni?

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
nakenkatt
2012-08-06 00:29
#1

Har nyligen varit där,kika på äldre inlägg så hittar du min lilla dagbok från gränna.Kan varmt rek det.Absolut bästa campingen.Har aldrig tältat förstås.Fräscht överallt,trevlig personal och mysiga små bodar på området.man kan gå ner till hamn och ta ngt att äta och dricka,eller bara strosa runt.massor med mysiga affärer i stan.jag tror ej du blir besviken.

nakenkatt
2012-08-06 00:32
#2

jag glömde hälsa dig välkommen hit till camping i focus,hoppas du kommer att trivas här.berätta gärna vad du tyckte om gränna om ni åker.

RuiXue
2012-08-13 11:50
#3

Campingkortet gäller per familj eller per incheckat ekipage så man behöver inte ha varsitt kort. Priset inkluderar bilen också och oftast kostar det mindre för tält än för en husvagn eller husbil per natt. Men ska ni bara ut över ett par nätter och kanske inte campar mer i år så är det dyrt att behöva skaffa campingkortet eftersom man måste betala klistermärket oavsett om man använder det hela säsongen eller bara en natt. Finns många bra fristående campingplatser runt om i landet också som inte kräver något kort allsGlad Men vill ni absolut till Gränna camping så är det en väldigt fin camping som jag alltid gillat när jag vart där.

Jennie


nakenkatt
2012-08-13 13:00
#4

#3 har du också varit där nu i sommar??

RuiXue
2012-08-13 13:41
#5

#4 Nej, jag har inte vart i Gränna på minst 10 år nu, åkte bara förbi på motorvägen i Juni när jag åkte till och från Oxelösund (Jogersö camping). Men jag gillade alltid Gränna camping när jag var liten och vi åkte dit över en del helger, och jag och mina föräldrar låg alltid där när vi åkte till Elmia på husvagnsmässanGlad Badplatsen på campingen är ju himla fin vill jag minnas! Kanske borde föreslå till mina föräldrar att vi drar dit med husbilen i början utav SeptemberObestämd Pappa har ändå betalat för campingkortet i år i och med att vi låg på Jogersö i Juni. Gränna är ju himla mysig, och polkagrisar är aldrig felTungan ute

Jennie


nakenkatt
2012-08-13 16:02
#6

ja det vore väl kul att komma dit igen för dig,alltid kul att komma till platser man varit förr på,det har ju ändra sig en del.Ja visst är det gott med polkagrisar.jag har faktiskt sparat en polkagris med apelsinsmak på i skåpet som jag ska ta till jul,får se om jag klarar det.

Annons:
Frida
2012-08-22 17:53
#7

Nu är jag tillbaka efter båda camping och en tågluff i östra Europa.

Gränna camping var jättebra! Mysigt och fräscht med de nyrenoverade servicehusen. Kortet var vi tvungna att ha för det var ju just i Gränna vi ville bo eftersom vi spenderade en av dagarna med att cykla på Visingsö. En väldigt bra spontan minisemester blev det!

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

nakenkatt
2012-08-30 15:46
#8

Å vad kul att du vart nöjd med Gränna och er minisemester.

Upp till toppen
Annons: