Alla intressen
iFokus
Annons:
Etiketthusvagn
Läst 7700 ggr
Toxics
5/23/12, 6:43 PM

Mögel

Så, jag hittade en husvagn. :D

MEN det visade sig efter att jag hade köpt den att den var full med mögel. Och då mear jag FULL med mögel. Så pass mycket att jag vart sjuk av det.

Så nu är jag ute på jakt efter en ny. Vad ska jag titta efter? Hur ska jag upptäcka bristerna? Hur vet jag om det luktar instängt och inte mögel?

Tacksam för svar :D

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Annons:
madilicious
5/25/12, 3:42 AM
#1

Hej!
Usv vad tråkigt. Det bästa är ju om du har näsa för mögel så att säga. Men man upptäcker oftast inte början till fukt/mögel så. Själv brukar jag märka ganska snabbt om där är fukt i vagnen. Vagnen får en unken lukt och ja den luktar inte gott. Det bästa du kan göra är att köpa eller låna en fuktmätare. som du tar med. Gärna en som man inte behöver sticka med då kanske inte säljaren blir så glad. Det finns faktist sådana utan stickor som man kan använda. Kör vid lister och runt fönster. I garderober, runt ventilation även mitt på väggarna. Då får du en indikation på om där är fukt eller början till det i vagnen. Vad de exakta värdena ska vara har jag glömt men du kan säkert finna det om du googlar. Lycka till och oppas det inte blir en mögelost nästa gång (: Vet själv hur tråkigt de e

// Madelene och Pälsbollarna

Sajtvärd på Camping

Medarbetare på Omplacering och Gecko


Toxics
5/25/12, 8:05 AM
#2

1# Okej! Tack för svaret! Men vart hittar men en sådan där mätare? Vore ju toppen att ha mee sig :D

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Vixxen
5/25/12, 11:53 AM
#3

# 2 En fuktmätare kanske du kan låna hos en försäljare av husvagnar?

Eller köpa på Jula eller Clas Ohlson kanske? Eller på nån byggfirma?

nakenkatt
5/28/12, 7:31 AM
#4

verkligen tråkigt och vilken otur.

[Norpan88]
6/4/12, 5:05 PM
#5

Undersök noga i toa/duschutrymmet i taket och känn på tak och väggar. Fuktmätare är bra ta med också

Upp till toppen
Annons: