Alla intressen
iFokus
Annons:
Etiketthusvagn
Läst 7040 ggr
[Forest]
5/14/12, 9:41 AM

Skaffa sig en husvagn

Vi är en familj som är verkligen suga på skaffa oss en husvagn. Det är olika saker som lockar, dels alltid kunna ta med oss hundarna vart vi än åker. Givetvis får man kolla att hundar är tillåtna dit man tänkt åka men boendet är kirrat :) Vi har aldrig haft h-vagn innan o jag är lite så där fundersam hur är det att ha en h-vang mat o vad ska man tänka på innan man skaffar sig en husvagn. Hur är det med fuktstakda hur ser man sånt på en h-vagn besikningen ser dom detta? Vi ska ta med oss kunnig person är tanken när vi sen ska kolla närmare på en våran prislapp är väl ungefär 30 000kr får man en skaplig vagn för den pengen? Har ni några bra tips på vad man ska kolla lite närmare när det gäller märke?

Annons:
[Forest]
5/26/12, 9:43 PM
#1

116 har läst men ingen har tips att ge?

lillolga
5/27/12, 12:14 PM
#2

Nog får du en fin vagn för 30 tusen. KÖPTE själv min första vagn denna vecka just för att kunna ha hund med på semestern. BESIKTNINGEn kollar inte fukt på DE viset, men skulle den vara så rutten att den är fara att åka med så har du nog märkt de själv. MAN KAN låna eller köpa en mätare att kolla fukt med. FRÅGAR du 10 st får du förmodligen 10 olika svar på vilket märke, ta den du känner mest för, själv väljer jag hellre en fräsch vagn än en sliten med mer funktioner om jag säger så. HAR en jätte fin gammal Cabby nu som prova på vagn, inte hela världen om de skulle bli nå märken efter barn eller djur i den,.ändå var den mycke bättre skick än många vagnar som var 10 år nyare och svin dyra! TRIVS VI med Camplitet kanske de blir nyare vagn så småning om. SÅ GÅ på din magkänsla och smak så hittar du vagnen du kommer trivas med. lycka till….

[Forest]
5/27/12, 12:23 PM
#3

2 tackar jag har väl fastnat lite för Hobby Prestige- fina luckor o den biten. Adrian har oxå flera större men billigare vagnar men Bürstner. Jag får låna fuktmätare att ha med mig när vi åker o kollar på husvagn. Finns det någon bra kokbok eller något sånt som du rek? Grill antar jag är bra att ha för man grillar en del :) Jag är mer o mer taggad att skaffa vagn nu än vad jag var när jag skrev inlägget. På onsdag far vi o kollar 2 st Adrian och en Hobby :)

lillolga
5/27/12, 12:57 PM
#4

HOBBY år 87-90 kolla jag oxå på, gilla den. men helt och hållet priset som avgjorde nu, har små tittat efter vagn något år men aldrig kommit till skott förän nu. Personligen tycker jag adria känns plastigare än andra för samma peng, Men som sagt en smaksak! håller själv på fylla vagnen med saker nu, har oxå frågat runt om vad som behövs, skriver upp och Bockar av allt eftersom sakerna kommer in i vagnen. FÖRSTA natten kommer vi nog stå så vi har någonstans där vi har nära till nå uti fall vi glömt en massa :-)

nakenkatt
5/28/12, 7:30 AM
#5

vi köpte en hobby 2006 som då var ny.Den har funkat bra och vi är fortfarande nöjda.hoppas ni får tag i en bra vagn,ska nog ej vara så svårt det finns ju en del utbud just nu,och för dessa pengar har ni goda chanser att hitta er vagn.jag önskar er lycka till med ert letande.

madilicious
6/1/12, 8:06 PM
#6

Hej! Välkommen till oss på camping och även välkommen till att snart äga din första (?) husvagn. Du kommer inte ångra dig. Först och främst ska du ställa dig själv frågan när du ska använda husvagnen? På sommaren eller vintern? Eller kanske året runt? Alla vagnar går att campa i på vintern ner till vissa grader dock ökar förbrukningen av ström och gasol på de som inte är "vinterbonade". Kabe och Polar är de husvagnar som är bäst på vintern. Utan att låta partisk ursäkta alla ni som äger ett annat märke. Men ska du campa vår, sommar och höst så funkar de flesta husvagnar utmärkt utan någon större förändring på förbrukning. 
Det du ska titta på är om vagnen har fukt, ta med dig en mätare eller låna en hos återförsäljaren. Sen ska du även se om gasolen är provtryckt? Den ska provtryckas varje år. Är det inte gjort så be dem göra det. Även om du inte har för avsikt att laga mat i vagnen så ska det göras. Sen köp inte första bästa vagn du hittar. Titta på planlösningen fundera på om det är praktist. Vissa vagnar ser väldigt  praktiska ut tills man lastat in sina saker och hundarna sen är den inte så praktisk. Hoppas du hittar vad du sökermvh

// Madelene och Pälsbollarna

Sajtvärd på Camping

Medarbetare på Omplacering och Gecko


Annons:
[Forest]
6/1/12, 11:46 PM
#7

Tackar för jätte bra tips alla Glad 

Adrian har vi kollat på o jag måste väl säga nja åt dom vi vart inne o kollat i. jag kan inte sätta fingret på varför de såg jätte fina ut o allt sånt var bra otroligt välskötta vagnar (3 st) Ingen fukt och besiktade + provtrycka som de ska vara. En var väl lite vassare o den fastna min man för. Så visst den är med på kan tänka oss listan Flört

Så titta vi på Bustner o den gilla jag rätt mycket. Vi har skrivit lista lite vad vi tycker var bra o dåligt. Så ska vi titta på en Hobby eftersom jag tycker om det man iaf sett på bilder. Vi kommer bara använda vagnen vår-sommar allså inget vinter då kommer den stå hos bekanta i en ladgård som står helt tom :) Min mans kompis som är vagn-erfaren ska följa med oss igen o spana på nästa vi får de kanske inte blir någon i år men då har vi hela hösten annars att fynda Flört Vi kommer iaf skaffa oss en ultimata att ta små tripper o kunna ta med oss vovvarna det tycker vi är viktigt. Mycket iaf talar för oss att detta är lite våran grejj. Skrattande

pv60
8/14/12, 5:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Mat-tips: Jag lagar färdiga "grytor" som jag fryser in i matlådor. Dessa fungerar som kylklampar i kylskåpet och håller sig i flera dagar. Sen när det är dags för middag kompletterar jag med potatis, makaroner, ris eller annat.Tungan ute

[Forest]
8/25/12, 8:31 PM
#9

8 tackar för bra tips, vi fick skippa husvagn i år pga oväntade utgifter på bilen Rynkar på näsan Men är igång igen o sparar jag anser ju att har man hund så krävs det lite planering med boka stuga pga hundar, många tillåter vissligen husdjur men ja det blir iaf något eget. Gillar dina kort skarpt alltid nån liten fotomodel med på bilden Flört

nakenkatt
8/30/12, 3:48 PM
#10

ja så kan det gå tyvärr.men bilen är ju ändå viktigast.

[Forest]
8/30/12, 10:11 PM
#11

10 mjo det var ine så välplanerat vi har sparade pengar till oväntade utgifter, men det vart lite mer än 10 000kr Flört Vi eller mer jag har nu iaf utsett ett märke och ska kolla på en på söndag bara för att se hur de är innuti mer än på bilder det är ett företag som säljer h-vagnar en Adria är det jag har fastnat lite extra för. Tycker de är ofta fina för 20-30 000 även under 20 ser de skapliga ut. Men vi tänkte oss en runt 20 dels lite större. Jag är inte rädd iaf för äldre h-vagnar men vi skaffa oss en äldre för några årsen o den var helt fuktskadad. Inget man såg tyvärr o vi helt okunniga gick ju på den niten. Sonen är astmatiker skulle testa o sova i den efter 20 minuter hade han svårt för andas. Så därmed kommer vi vara väldigt petiga och även ha med oss en som kan lite mer om denna bit än oss :)

FruJag
8/31/12, 11:33 PM
#12

Forest, lycka till! :) hoppas bilen inte ska strula mer nu. Vad tråkigt med den fuktskadade husvagnen!! Själv har jag inga bra tips att ge.

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

[Forest]
9/5/12, 11:09 AM
#13

12 tack.

Vi har vart o kollat lite märken vi kolla på 3 st Adria och de var fina alla tre, en var väl lite liten men iaf vi är 2 vuxna och 1 barn antar att våran 16åriga son inte kommer vara så värst intreserad av följa med. Men vi vill ha iaf så stor så man slipper packa in oss på tvären dessutom två små pudlar ska medtas :) Men vart glad när vi såg iaf att trots mindre vagnar var så rymmliga lite måla o sånt fix kan man göra om det behövs. Vi håller just nu kollen på höstfynd Flört

Annons:
EwaAngantyr
9/17/12, 10:50 PM
#14

Vi köpte en Kabe 1985 för 27000:- pedantskött och så väl hållen inuti. Vi köpte till en ny porta-potti.  Vi är nya på husvagn och åker främst helger.  Älskar det!!

[Forest]
9/17/12, 11:14 PM
#15

14 :) låter kanon Glad

nakenkatt
9/18/12, 12:11 AM
#16

lycka till hoppas ni får många trevliga helger med er husvagn.

FruJag
9/18/12, 8:00 AM
#17

14, Kul! Lycka till :)

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

[Forest]
9/18/12, 7:13 PM
#18

tackar jag hoppas vi får många trevliga semestrar med vårat egna h-vagn. Vi ska iväg på söndag igen o kolla lite Flört Lite bra höstpriser nu Skrattande

FruJag
9/18/12, 10:25 PM
#19

Mysigt!

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

Upp till toppen
Annons: