Alla intressen
iFokus
Annons:
Etikettsemestertips
Läst 12368 ggr
EeWeeM
3/11/12, 7:27 PM

Ett guldkorn på Öland

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänker tipsa om ett riktigt gudlkorn på Öland.

Det är en privat campingplats på Öland och stället heter Lerkaka.

Vi hittade platsen av en ren slump när vi åkte runt på Öland sommaren 2009 och den är svår att hitta och vet man inte att campingen finns så hittar man den inte…Flört

Sök efter Lerkaka badstrand i på kartan för Ölands Östra sida.

Det finns en grusväg mitt från huvudvägen(ibland finns en träskylt,ibland inte) som fortsätter i ca en km mellan två kohagar och följer man den tills man kommer till havet så vips hittar man denna mycket enkla camping,med utedass.

Där finns en plats för husbilar och en skogsdunge man kan tälta i och priset är 5okr per natt.

Privatpersonerna som äger marken är jättetrevliga och bor själv på campingen i en husbil sommaren runt.Det finns inga bekvämligheter mer än ett utedass.Men det finns ett helt hav,en stor strand,möjligheter att grilla och en lång brygga men…det bästa av allt…du får vara mer eller mindre ensam och njuta av en varm strand och hav utan en massa stök och bök.Flört

Är du en person som klarar dig utan en massa bekvämligheter och vill njuta av öland,på en trygg plats och löjligt billigt så är detta platsen för dig!

Vi åker dit varje år vid flera tillfällen och har platsen som utgångspunkt och övernattningsställe för att sedan på dagarna åka vidare och undersöka Öland.De som äger marken brukar hjälpa till och hålla koll på tältet/husbilen om man ber dem.

En absolut favoritplats som jag vill dela med  mig av.

Annons:
EeWeeM
3/11/12, 7:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Lerkaka.Du tältar precis vid havet omgiven av varm vit sand.

EeWeeM
3/11/12, 7:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Lerkaka.Och du kan njuta av soluppgången och solnedgången utan att störas av en enda kotte mer än några hästar som betar i hagen brevid.//Mvh EeWeeM

nakenkatt
3/12/12, 10:58 AM
#3

Vilka sagolikt vackra bilder.

Upp till toppen
Annons: