Alla intressen
iFokus
Annons:
Etiketttält
Läst 1823 ggr
Leffe
2011-12-08 17:00

Min första och enda tältsemester

Det var cirka 20 år sedan. Jag och de mina skulle åka nedåt i Sverige på semester. Jag hade fått låna ett tält av en kamrat. Kamraten och jag hade gått igenom hur jag skulle resa tältet och vi gick dessutom genom allt material. Tält, pinnar, stänger och rep.

Sagt och gjort vi reste iväg. Inte nog att det var första tältsemester det var dessutom första bilsemestern. Vi for från Stockholm ned till Grännaområdet. och skulle slå upp tältet på campingplatsen. Jag tar fram säcken med tältet. Då slår det mig var tusan är påsen med stängerna som ska vara inne i tältet?. De ligger kvar hemma. Det var bara att fixa hotellrum och sedan under natten for jag tillbaka mot Stockholm. Då pajar bilen tillråga på allt. Den gick inte att köra fortare än 40 km/timme.

Så småningom är jag hemma och får hjälp att laga bilen. Det var membranet. Letar påsen med stängerna. Hittar dem inte. Då ringer telefonen och jag får veta att påsen med stängerna låg under tältet i säcken. Då var det bara att åka ned till de andra igen. Jag fick i alla fall bilen lagad,

Sedan gick det bra resten av semestern och jag såg olika platser av vårt vackra land.

Det var min första och enda tältsemester lite kort

Annons:
nakenkatt
2011-12-08 17:41
#1

herregud vilket äventyr.Kul att du har hittat hit Leffe.

madilicious
2011-12-08 18:28
#2

Ja som det kan gå det är ju inte direktt en liten bit från stockholm till gränna hoppas ni ändå hade trevligt på tältsemestern och såhär i efterhand kan man skratta åt det

// Madelene och Pälsbollarna

Sajtvärd på Camping

Medarbetare på Omplacering och Gecko


Upp till toppen
Annons: