Alla intressen
iFokus
Annons:
Etikettatt-campa-med-djur
Läst 3909 ggr
madilicious
11/17/11, 1:02 AM

Stanna hemma eller följa med?

Hur gör ni när ni åker på semester, tar ni med era pälsbollar eller får de stanna hemma

// Madelene och Pälsbollarna

Sajtvärd på Camping

Medarbetare på Omplacering och Gecko


Annons:
madilicious
11/17/11, 1:05 AM
#1

När vi campar inom Sverige är det givet att pälsbollarna följer med. Katterna brukar oftast bli hemma med någon som ser till dem varje dag. Men hundarna följer med. Prova att lura dem att dem inte får åka med i bilen :) Skulle de vara att vi börjar åka utomlands tror jag de får följa med om de fått de vaccinationerna de ska ha. Givetvis beror det på vilka länder också. Åker man ner på solsemester tror jag att våra hundar har det bättre på pensionat eller hos någon som passar dem.

// Madelene och Pälsbollarna

Sajtvärd på Camping

Medarbetare på Omplacering och Gecko


Loveradio
11/22/11, 3:03 PM
#2

Har aldrig campat. Men om jag gör det i framtiden så kommer absolut hunden få följa med Glad Är nog mysigt.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

madilicious
11/22/11, 3:35 PM
#3

Ja våra hundar älskar att campa och åka bil över lag så dem får följa med. Ofta brukar där ligga bra nturslingor också i anslutning till många campingar vilket är kul!

// Madelene och Pälsbollarna

Sajtvärd på Camping

Medarbetare på Omplacering och Gecko


LaSadie
11/23/11, 2:46 PM
#4

Vet en som tar med sina fem katter på semestern i husvgnen, de verkar uppskatta det.

Honestyisdead
11/24/11, 2:21 PM
#5

Har ingen egen hund. Men mammas hund får följa med om ingen i familjen är hemma och kan passa honom.

madilicious
11/24/11, 11:14 PM
#6

:) jag tycker det är mysigt att ha djuren med sig och dem älskar det

// Madelene och Pälsbollarna

Sajtvärd på Camping

Medarbetare på Omplacering och Gecko


Annons:
nakenkatt
11/28/11, 6:42 PM
#7

Förra sommaren låg vi på en campingplats i en vecka med hela katteriet med oss.dvs sex vuxna katter och en kull med fyra ungar,gick hur bra som helst.Vi åker mycket på katt utställningar så de är vana.Vi har stora utställningstält inne i förtältet så det går bra.Men det blir mycket besök på gott och ont,vi hade nog campingens alla barn inne hos oss,det spred sig snabbt att vi hade katt bebisar med oss.

madilicious
11/28/11, 9:48 PM
#8

haha det kan jag tänka mig att det gjorde dem är ju så ljuvliga de små lurvtrollen

// Madelene och Pälsbollarna

Sajtvärd på Camping

Medarbetare på Omplacering och Gecko


Frida B
11/28/11, 9:54 PM
#9

Vi tar med våra nästan varje gång ^^ sedan passar vi hundar hela tiden så dom får också följa med :D

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

RuiXue
11/28/11, 11:33 PM
#10

De sista åren jag åkte med i husvagnen så hade vi en kanin med oss genom halva NordenSkrattande Min kanin tyckte om att resa.

Jennie


madilicious
11/28/11, 11:40 PM
#11

Det är lite ovanligt såg dock en i somras som hade en kanin med sig och den verkade trivas kanon med de

// Madelene och Pälsbollarna

Sajtvärd på Camping

Medarbetare på Omplacering och Gecko


RuiXue
11/28/11, 11:49 PM
#12

Min kanin stortrivdes verkligen. Hade hans bur uppe på överslafen i husvagnen och i bilen hade han en resebur med taklucka så man kunde kela med honom i bilenSkrattande Min lilla nin var över polcirkeln ett par gånger också.

Jennie


nakenkatt
11/29/11, 10:01 AM
#13

#8 jag några lurvbollar har jag tyvärr inte de är ganska så nakna.Ha HA Sphynx och cornish.

Annons:
Mona22
11/29/11, 11:58 AM
#14

Jag låter mina stanna hemma med kattvaktGlad

madilicious
11/29/11, 4:40 PM
#15

Nej dem är ju inte så lurviga men mysiga ändå. Själv har jag Skogis och några omplaceringshuskatter

// Madelene och Pälsbollarna

Sajtvärd på Camping

Medarbetare på Omplacering och Gecko


nakenkatt
12/2/11, 7:42 PM
#16

Det kan bli två landsköldpaddor i sommar också,om jag ej kan fixa paddvakt.

nakenkatt
12/2/11, 7:42 PM
#17

Det kan bli två landsköldpaddor i sommar också,om jag ej kan fixa paddvakt.

Taurus
12/3/11, 10:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Våra hundar är alltid med då vi är ute med vagnen.

nakenkatt
12/3/11, 11:32 AM
#19

Trevlig bild och fina hundar.

Taurus
12/3/11, 1:53 PM
#20

Tack. Glad

Annons:
Loricari
12/3/11, 5:16 PM
#21

Vi är ett litet zoo när vi åker! Två pudlar, en nymfparakit och två stora burar med vandrande pinnar hade vi med. Sen hade vi dessutom hela förtältet fullt med tvestjärtar också, men de var ovälkomna gäster kan jag säga!

Annars går det riktigt bra att ha med djurkompisarna tycker jag. Och vi var inte ensamma heller. Vi såg hundar, katter, kaniner, papegojor m.m. så jag som älskar djur tyckte det var härligt!

nakenkatt
12/3/11, 7:56 PM
#22

javisst det är helt rätt,de är ju också familjemedlemmar.och så länge de ej stör ngn tycker jag de ska få vara med sin familj.Och de allra flesta jag träffat tycker det är trevligt,vet ingen som klagat.ibland kommer stammisar fram och frågar vilka katter är med denna gång?

iml73
6/21/12, 6:06 PM
#23

Hunden har varit med flera år, inga problem bara att ha med lite kompostgaller.

Är kaninuppfödare och har ju ibland haft med kaniner, fast inte så många.

Campat på grusplan i samband med Alingsåsutställningen i början av juli, då var det ju en hel del kaniner med som skulle byta hem….. å jösses vilket oväder, var sjötomt riktigt och ganska besvärligt att ha kaniner med då :)

OM vi får ordning på husvagnen i år, börjar kännas tröstlöst så kommer vi ha 2 hundar med. Kan dock bli jobbit med en chihuahua på camping som skäller på allt och alla…..

Itchy
6/21/12, 6:13 PM
#24

det hade varit kul att ta med sej husdjuren ut & campa…men ett 10-tal råttor & en kanin är tyvärr inte så lätt att ha med sej XD

men ska jag ut ngnstans så får mamma eller något av mina syskon åka & se till dom varje dag

You can't spell Bitchy without Itchy

Vixxen
6/21/12, 7:30 PM
#25

Alla följer med på semester! Går hur bra som helst! Tungan ute

sotlynx
6/22/12, 12:29 AM
#26

Katter, kaniner, illrar och hamstrar… Njäää, den stressen utsätter jag dom inte för.. Dessutom finns inga tält som skulle rymma alla mina odjur. :)

Stannar oftast hemma justä därför. Annars hyr jag in en "hus & djurvakt"! Alltid bäst!

nakenkatt
6/22/12, 11:19 AM
#27

vi har precis ätit frukost i husvagnen,det har också fyra cornishar och två sphynxar gjort helt suveränt!!!! med ett jättestort förtält och en värmefläkt och favoritbäddarna går det som en dans.De hoppar in i transportväskorna så fort de ser dem.Även när kattungarna skall till veterinären tror de det är dax att åka till husvagnen igen.

Annons:
loppan1
7/12/12, 8:14 PM
#28

Har haft både kanin,dvärghamster, vattensköldpaddor (ingen hit) och hund med på husvagnssemester. I år blir det enbart hunden som följer med.

pv60
8/14/12, 5:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Hunden följer med, katterna ensamma hemma med MÄNGDER av mat och vatten och kattlucka så de kan gå som de vill. (Grannen kollar till dem då och då) Husvagnen i bakgrunden..

nakenkatt
8/15/12, 12:24 PM
#30

Vilken underbar bild.

joziz
8/29/12, 9:01 PM
#31

Katten är inte så glad i att resa,hon blir jättesur och får stanna hemma istället. Har ingen hund nu för tillfället, har haft och dom har gärna följt med på resor.

FruJag
8/29/12, 11:36 PM
#32

Katten får stanna hemma. Är utekatt så brukar funka bra. Finns alltid nån som kikar till honom lite o fyller på mat o vatten. dessutom tältar vi så hade blivit katastrof. Det mest annorlunda jag sett på camping, i djurväg, var en minigris. :)

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

Upp till toppen
Annons: