Alla intressen
iFokus
Annons:
Etikettatt-campa-med-djur
Läst 5844 ggr
sanne93
2016-05-24 19:14

Campa med hund

Hej! Ska ut och kampa med vovven i sommar, tanken är att han ska sova med mig i tältet men det kan ju bli rätt kallt på natten.. Hur gör ni med hunden? Har dom egen sovsäck, slänger ni på ett täcke eller får som bara en filt? Kommer ha med hennes egna kudde som hon kommer få sova på. :)

Annons:
Zadeira
2016-05-24 19:29
#1

Ett liggunderlag med en filt på brukar räcka. Kylan som kommer underifrån är värre än kylan uppifrån, därför föredrar jag liggunderlag med filt/hundbädd ovanpå till hunden.

MissanTissan
2016-07-09 20:20
#2

Jag kampade i våras med min vovve, då regnade det egenom tältet och vi blev båda väldigt blöta och kalla, vi var minst 8 timmar ifrån hem och hade endast ombyte för två dagar med oss.

Så idealt att ha med sig handdukar åt både dig och hund, en fleece pläd var som ligger så det inte kan bli blött.
Har ni jacka åt hunden hemma? Kan vara bra att ha med ifall att. Jag tänkte "Nej men det kommer inte behövas!" Men ja, tji fick vi.

Alla våra täcken blev dygnsura samt jacka., men hade som tur var en långärmad och två fleeceplädar som höll sig torra i en väska.
Så blev att ligga tätt-intill varandra tills båda var varma nog att röra på oss.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

[ludden]
2016-07-14 19:21
#3

#2 Vad hade du för tält? Har tältat många gånger med barnen men aldrig varit med att det regnade in i tältet.

MissanTissan
2016-07-14 19:25
#4

#3 Oj, det vet jag inte. Tror vi köpte det begangnat. Men det verkligen spö-regnade hela natten. Det höll ju halva natten iallafall. :/

För vi kollade på vad vädret skulle vara i stockholm, inte skåne :')

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

[ludden]
2016-07-14 19:36
#5

#4 Har tältat när det regnat 2 dagar  i sträck utan problem, men det var ett tält jag köpte i affären.

MissanTissan
2016-07-14 19:39
#6

Vad skönt! Haha, vi ska köpa ett nytt. Men man vet ju aldrig.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Annons:
[ludden]
2016-07-14 19:49
#7

#6 Om du tältar ofta satsa på lite dyrare tält det är värt pengarna, då slipper du att det regnar in.

Bästakompis
2016-07-24 11:04
#8

Ett hyfsat tält håller torrt för regn och en hund känner inte av nån kyla på sommaren, i ett tält, med kroppsvärmen från dig. Bara om ni ska upp i nordligaste fjällen i så fall. Nu i juli i södra Sverige brukar jag själv sova med en riktigt tunn sovsäck, men det blir för varmt ibland ändå. Blir ju lite "växthuseffekt" när solen skiner vid 5-6 på morgonen och helst vill man väl sova längre än så.

Imasy
2016-08-07 23:23
#9

Vår hund delar liggunderlag med oss. Ibland ligger han mellan oss som den bebis han tror han är :D

Upp till toppen
Annons: