Alla intressen
iFokus
Annons:
Etikettatt-campa-med-djur
Läst 5556 ggr
Anna4077
2013-11-13 01:13

campa med hund.

Hej Nu är det så att vi har skaffat en liten vovve. Självklart kommer han följa med i sommar med husvagnen. Jag undrar om någon har några tips på vad man ska tänka på när man har med sig hunden. Naturligtvis kommer han, under färd, vara i transportburen i bilen när vi är ute och kör.

Anna och taxen Max

Annons:
lillolga
2013-11-26 23:45
#1

Bra fråga, ja har själv tänkt ta med hunden i sommar. Är ganska ny ja med på camping men har sett jätte många hundar och de ser ut att funka jätte bra. De ja tänker på som har en STOR hund är att de är viktigt att ja har den väl uppfostrad och i koppel, skulle själv inte bli glad ex om grannens hund stod och skällde mesta tiden, alla människor gillar inte hundar heller så de bör man oxå tänka på, sen se till att acceptera om de är hundförbud på vissa ställen… De är lite så ja själv tänkt och funderat men tar också fler förslag :)

soren-p
2013-12-06 18:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Vi har markis på vår husvagn och brukar sätta upp kompostgaller så att hundarna får en rastgård.

Anna4077
2013-12-07 00:04
#3

#2 vad mysigt :) har funderat på något liknande

Anna och taxen Max

[Juel70]
2014-01-03 18:51
#4

Ha med er sån där skruv som man kan skruva ner i marken och sätta fast kopplet i. Den är bra att ha. 

Kompostgaller är också bra att göra en hage utav.

[Juel70]
2014-01-20 19:49
#5

Jag sydde en hundbädd av en ganska tunn madrass. En sidan med fleece och den andra sidan med vattenavvisande tyg.

Den är lätt att rulla ihop och tar liten plats, Den kan användas både när hunden badat (med vattentäta sidan uppåt ) och inne i husvagnen med fleece uppåt, men även på marken, men vattentäta sida ner mot marken.

Anna4077
2014-01-20 19:54
#6

#5 smart!

Anna och taxen Max

Annons:
Gasoline
2014-01-26 18:15
#7

#2 Det var min första tanke när jag lästa inlägget, kompostgaller! 🙂

Anna4077
2014-01-26 18:19
#8

Jag längtar så tills sommaren. Ska bli så underbart att åka ut med vagnen vår lilla familj.

Anna och taxen Max

nakenkatt
2014-03-08 13:53
#9

det brukar aldrig vara några problem med hundarna på camping. men som ngn skrev här är det ju inte så bra om de står och skäller hela tiden, vilket kan skapa konflikter med ens grannar. men de allra flesta hundägare jag träffat på har jättefin koll på sina hundar ,och de har det jättebra ordnat för dem.

[Tuulikki]
2014-03-08 17:09
#10

Kompostgaller, något slags solskydd, hundkrok, och någon smidig vattenskål eller så. Det är mina måsten iaf! Och så har jag en hundbädd han ligger på ute.🙂

Fornöga
2023-07-08 09:48
#11

2023 Gammal tråd, nu med ett nytt bekymmer som även berör campare med hund i sällskap: i Danderyds kommun har påträffats ovanligt många döda rävar smittade av fågelinfluensan. Detta gör att man uppmanar hundägare (inte bara där) att vara observanta på vad jycken nosar upp ute i terrängen. Fågelspillning kan innehålla smitta och detsamma gäller sannolikt även rävspillning. Rävar lockas ofta till campingplatser och kan uppträda orädda i området (källa googlesökningar).


Re:tired.

Under våren har ovanligt många döda rävar observerats i Danderyd kommun, enligt kommunens hemsida.Rävarna har varit smittade av fågelinfluensa enligt analysresultat ...
  • Redigerat 2023-07-08 10:19 av Fornöga
Fornöga
2023-07-30 10:04
#12

"Att svenska folket skaffat hund" under pandemin syns nu även på campingplatserna, där hundinslaget ökat påtagligt, rapporterar SR.


Re:tired.

Fler väljer att tillbringa semestern i Sverige vill också fler ha med sig hunden.På Gränna camping ser destinationschefen Nina Nors många fler hundar i ...
Upp till toppen
Annons: