Alla intressen
iFokus
Annons:
Etikettsemestertips
Läst 1821 ggr
EeWeeM
3/11/12, 7:39 PM

Guldkornet för den som gillar fjällvärlden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill även tipsa om ett annat gudlkorn som borde besökas av fler och det är nämligen Stora Sjöfallets Nationalpark!

Det ligger i Lappland och är en upplevelse i sig.Tycker man om att fotografera så finns det mycket att förundras över här.

Det finns plats både för tält och husvagn,husbilar men man kan även hyra stugor.

Det beror på hur enkelt man vill ha det.För den som bor i tält eller husbil finns ett litet kök i en fjällstuga där man kan laga mat,duscha,basta osv.

För den som vill ha det bekvämare så går man in i huvudbyggnaden och äter på restaurangen!

Eftersom man befinner sig i en nationalpark så finns det rovdjur som kan dyka upp i området men det patruelleras av vakter dygnet runt som håller koll på så att de som tältar där ska känna sig trygga.Det finns även skyltar med instruktioner om vad man bör tänka på  när man tältar här.Som tex att sova med en kakburk i tältet kanske man ska undvika.Flört.Ett riktigt äventyr!

Jag rekomenderar verkligen denna plats!

Annons:
Hanna
3/11/12, 7:43 PM
#1

Fint! :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

nakenkatt
3/12/12, 10:57 AM
#2

ska kola det djur och natur ligger mig varmt om hjärtat.tack ska du ha för tipset.

Upp till toppen
Annons: