Alla intressen
iFokus
Annons:
Etikettsemestertips
Läst 2805 ggr
Mirjah
1/24/12, 9:46 AM

Vintercamping

Hej!

Är en sommarcampare och jag o familjen har aldrig rustat husvagnen för vinterföre. Hade gärna provat och parkerat husvagen där det garanteras snötäta skoterleder..

Här finns det lite tips för den som vill ha förslag på vintercamping i Sverige:

http://www.camping.se/templates/article____2963.aspx

Annons:
nakenkatt
1/25/12, 10:55 AM
#1

Hej Mirjah ! har aldrig campat på vintern,men skulle tycka det var jättemysigt.ska gå in och kika på länken,intressant.vilken sorts husvagn har du själv?vi har en Hobby Exellent easy.Ska hämta hem den i Mars,alltid lika roligt.Det går ju mot vår nu vi är ju redan i slutet på januari så det går ju åt rätt håll i alla fall.

Mirjah
1/30/12, 12:07 PM
#2

Vi köpte vår husvagn, en Polar 550 när vår dotter föddes -02.

Eftersom varken jag eller min man campat med husvagn tidigare, varken själva eller när vi varit små, så köpte vi en begagnad vagn, för lagom slant ;).

Först skulle vi absolut INTE stå på en camping bland en massa folk. Sen insåg vi att det inte finns så många ställen att stå på i flera dygn.. Så vi började lite smått med att besöka olika campingplatser.

Idag reser vi för det mesta runt hemmet på ca 2-3 timmars resväg (för barnens skull) och besöker gärna campingar! Skrattande

..och husvagnen.. har vi svårt att skiljas från! Det är vårt andra hem, vår sommarstuga liksom. Även om vi klivit in i nyare vagnar och varit sugna att byta upp oss.

nakenkatt
1/31/12, 9:30 AM
#3

ja jag tyckte som du i början,fy att stå bland en massa folk och ha dem nära inpå sig,är lite av en ensamvarg.men som sagt efter att ha åkt runt lite här och var med vagnen skulle jag ju ej vilja vara utan den.Visst blir den lite av ett andra hem och man blir väldigt fäst vid den,tycker det känns lite vedmodigt varje gång den ska vinterförvaras,lite som ett avsked.men snart går vi mot ljusare tider och visst är det härligt när den står hemma igen.

Upp till toppen
Annons: